środa, 11 marca 2015

Jak kulturalnie dyskutować, czyli jestem odpowiedzialny za słowa, które wypowiadam

Dyskutować kulturalnie, czyli przydatne słownictwo, by mój głos w dyskusji nikogo nie obraził:



Uważam, że...  Sądzę, że...    Myślę, że...   Zapewniam, że...   W moim przekonaniu...     Jestem przekonany, że...   Według mnie...   Według mojego zdania...    Moim zdaniem.... Wydaje mi się, że...     Nie ulega wątpliwości, że...      Przypuszczam, że...      Biorę na siebie odpowiedzialność za głoszona opinię...     Odpowiadam za to, co mówię...   Uważam, że...

            Z wypowiedzi X wynika, że...      Rozumiem racje X, ale....       Zgadzam się z X, ale... Nawiązując do opinii X...      X ma słuszność....      Popieram zdanie X.....
Jestem tego samego / przeciwnego zdania...       Podzielam opinię X....
Warto jeszcze dodać....      Uzupełniając to, co powiedział X....        Należałoby postawić pytanie...          Poddaję pod dyskusję zdanie X....               Nie zgadzam się z .... 
X mówi słusznie, ale....            X nie ma racji....             Nie popieram zdania....
Nie podzielam sądu ....       Wbrew zdaniu X, że.... uważam....  Słuszność ma X, mówiąc.... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz